11.6.11

Those magic moments

Åå, vilken underbar resa jag hade till Johanna igår. Den var fylld med flirtande, vänskap och tron på kärleken hängde i luften.
På bussen mot tunnelbanan ser jag att en kille kollar in mig, hehe. Yay! Snygg var han också får jag tillägga. Satte mig snett bakom honom på andra sidan gången och han till och med vred sig så han kunde fortsätta följa mig med blicken. Då jag upptäckte det och såg honom i ögonen blev han lite generad och drog snabbt huvudet tillbaka.

Vi gick av på samma hållplats och jag hade det största paraplyet i världen, han hade inget regnskydd alls. Så jag erbjöd mig att låna ut lite plats åt honom där under. Så vi småpratade lite och hade allmänt trevligt i vår egen lilla värld där regnsmattrandet ackopanjerade det vi pratade om. Som i en film. Hans tunnelbana gick med en gång, men kul var det att bara träffa på folk sådär. Inget mer med det.

Denna erfarenhet rikare var jag superglad och nöjd när jag gick på ettans linje mot Frognerseteren.
Jag noterade att det satt en kille med blå fluga knyten kring halsen i andra ändan av vagnen. Tyckte det var coolt att någon använde fluga. Min blick fastnade lite där och sen upptäckte jag att denna snygging även spanade in mig. Då började kurragömma leken. Jag visste att han kollat in mig och det var uppenbart att jag tyckte att även han var en snygging. Det var så opinsamt som det kunde bli. Just för att båda var på samma nivå. Vi kollade, kollade åt sidan, flirtade, så kom det massa folk i vagnen så vi ej såg varandra längre, de gick av och vi såg varandra i ögonen igen och så höll de t på. Båda hade sina största leeenden på läpparna och detta gjorde min eftermiddag. Sånna små ögonblick som är så härliga. Han gick av en hållpalts innan mig och då han gick av fyrade han av ännu ett charmigt, bländande leeende och mimade ett "Hej" mot mig. Varpå jag svarade på samma sätt som honom.

Det var härligt, pirrande och enkelt. Så som livet ska vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar