18.6.11

Extern hårddisk


Jag har i över ett år sagt att jag ska göra följande :
Köpa en extern hårddisk.
Har det hänt? Nej.

Min dator kommer sluta funka när som helst, inte den lilla fina datorn, (som för övrigt är det värsta köp jag gjort i mitt liv) utan min stora laptop som jag fick när jag tog studenten. Det är alltid den jag använder ändå, den andra bara ligger där. Mestadels för att den är så seg och har kasst ljud. Min stora laptop är bäst på ljud så därför använder jag bara den.
Alla mina vänner är förundrade att den ens hållit såhär länge. Var liksom fem år sedan jag tog studenten nu. Men det är jag enbart glad för.

Bla bla bla...Åter till den externa hårddisken ja..
Jag har sagt det såå länge nu att jag ska köpa en. Men det är ett så himla tråkigt köp att jag bara skjuter upp det. Det samt att inhandla en ny sportbh. Men nu lovar jag och svär att i nästa vecka göra detta. Få tag i den där hårddisken. Har jag inte gjort det så säg till mig på skarpen, ok =)

Och även om jag skulle tjäna på att köpa den i Sverige är det nog bäst att göra handeln i Norge. För den lilla fina datorn, som är så dålig, men som jag aldrig lämnade tillbaka. Står fortfarande här och stirrar på mig, just för att jag köpte den i Sverige och aldrig fått tid att gå tillbaka med den. Då är det bättre att betala några hundra lappar mer, istället för att slänga pengarna i sjön, som det så fint heter.

2 kommentarer: