14.6.11

Sjukskriven


Plötsligt blev detta bloggen om "sjuka Katarina". Men efter detta inlägg så ska du slippa det höra det så ofta. Men jag är som du vet ingen supermänniska, alla kan falla ner mot marken ibland. Men jag gör det i så fall med ett leeende och inre styrka. 


Jag är numera sjukskriven hela veckan. Har i princip varit det sedan i torsdags, bara det att jag redan var ledig då. Har tydligen en halsinflammation som sätter ner hela min kropps funktioner, plus att läkaren tyckte att det verkade som att jag var utmattad. Han sa att " Du måste lyssna mycket mer på din kropp, den visar helt klart att du har ett för högt tempo. Därför gör den så att du inte klarar av att göra något just nu, den är i desperat behov av vila".

Om någon sagt detta till mig för två år sedan hade jag hållit med. Då körde jag slut på min kropp, festade hela tiden och gick på jobbet nästa dag efter bara någon timmas sömn. Då klarade jag det, tog lite koffeinpiller och vitaminer så var jag på topp igen. ( det gör jag aldrig längre, vet att det är det sämsta jag kan göra.) Det att jag bara känner mig som spaghetti har även hänt mig förut, när jag jobbat på tok för mycket. Då ger min kropp liksom bara upp. Och jag kan inte göra någonting alls. Ofta inträffar detta då jag väl har ledigt, som nu i pingst. Men skillnaden är att jag inte har jobbat sådär mycket, lite extra här och där bara. Men min kropp kanske bara är inne i en väldigt känslig period just nu. Grejen är att jag är inte ute mycket heller, en gång i veckan och då dricker jag inte ens mer än två drinkar i princip.
Det ger mig energi att träffa folk och umgås.

Men oavsett vad det är som tar ifrån mig min energi kommer jag lyssna extra noga på vad min kropp vill. Den ska bli så väl omskött så.
Var så säker =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar