17.6.11

Borde jag flytta?





Det verkar som om jag bott för länge utomlands nu. Även om det är i grannlandet jag vistas tycks det som att jag glömmer mer och mer. 

Det vankas midsommar, det är jag medveten om, Men att man firar det på fredag nästa vecka hade jag glömt. Jag funderade nämligen på att eventuellt åka till Sverige på lördagsmorgonen för att joina en midsommarfest, då jag fick veta att : Då kommer du lite sent alltså.
Jag blev förvirrad men min vän förklarade snabbt att man ju firar midsommar på fredagen, inte lördagen.

Hur mycket hade jag glömt om jag till exempel bott i Australien? Jag kanske hade blivit helt förvirrad och gjort påskägg till jul, dansat runt midsommarstången på påsk eller ätit semla på midsommar?
Vem vet. Det kanske är bäst att jag flyttar tillbaka till Sverige innan jag hinner glömma att jag faktiskt är svensk medborgare. ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar