31.1.12

Man kommer alltid frammåt


Även om det finns vissa hinder i tillvaron som ploppar upp detta året känner jag mig ändå positiv. Man kan alltid välja hur man ser på saker. Och man lär sig alltid något nytt. Jag fortsätter kämpa för en utbildning ett tag till, annars får jag börja söka jobb. Åtminstonde något jobb sålänge. Men till dess är jag superfokuserad på utbildningen.

Dock finns det en sak som ja har märkt att jag borde lära mig av. Positivitet är bra, men att vara naiv är väldigt dåligt i kombination till det. Här har jag liksom gått och tänkt att jag såklart kommer in, eftersom jag var första reserv. Alla säger ju det, men nej, jag gjorde inte det. Och hade jag tänkt lite praktiskt och inte bara trott att allt löser sig hade jag tagit mer makten över mitt eget liv och t.ex sökt fler utbildningar ifall att det skulle hända att jag ej kom in, trots alla bra odds. Som sagt, de har gett mig väldigt mycket att ha lite motgångar just nu, men det är otroligt jobbigt att bara ha motgångar så hoppas på framgång snart =)

Jag har ju ända sedan jag kom in i arbetslivet haft en hel del motgångar inom det, men alltid försökt ta mig frammåt. Då jag var arbetslös några månader efter gymasiet tog jag tag i det hela och åkte till Norge. Då ett företag jag jobbade på gick i konkurs ställdes allt på ända för jag hade just varit utomlands och bränt alla pengar där, allt hängde på denna lön, som jag inte ens fick pga konkursen. Saker jag lärt mig från det är att alltid spara lite extra pengar som man kan ta av om man ej har jobb,tex. Som nu. Och att allt faktiskt löser sig. Sakta men säkert jobbade jag ihop lite extra kapital, samtidigt som jag levde livet och hade superkul i Oslo.

En annan positiv sak är att jag ju verkligen tagit tag i Naturkunskapen och där har jag verkligen gett allt. Visst, nu ska jag ändå läsa det på komvux, men då är jag supertaggad och förberedd inför det och kan få ett bra betyg i det =)

Och en till positiv sak: Jag kollade på Sas hemsida och de har biljetter till Manchester för ca 500,- ! Jaaa! För vill hälsa på min älskade Jos=) Jippi!! Då kan jag ta mig råd att åka dit också. Längtar!

Det finns 1000 fler saker att vara glad över, men det får räcka för nu;)
Massa kramar!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar