11.1.12

morgon vs kvällsmänniska

Ibland funderar jag på om jag är en morgon eller kvällsmänniska.
Jag har kommit fram till, efter noga övervägning, att jag är tam ta dam - både och.
Det hela beror på när jag lägger mig. Så länge jag är utvilad spelar det noll roll vilken tid jag går upp och utvilad blir jag efter nio timmar med sömn. Då man jobbar är det mer mellan 7-8 timmar man får, men nu lyxar jag och sover ut. Sköönt!
Som tidigast har jag gått upp fem i min vardag, (i två veckor var det fyra, det var för tidigt, och tack och lov länge sedan) och som senast tio. Men snackar vi dagar jag går ut kan det bli mycket längre jag sover. Efter en utekväll med party all in, du vet hur det blir;) 15 skulle jag nog vilja påstå är det längsta jag sovit till, men oftast går man ändå upp vid tolv..

Jag skulle inte vilja kalla mig morgonpigg, för oavsett då jag går upp behöver jag en timmas tid att vakna. Oavsett när jag kliver ur sängen. Jag älskar att gå upp både tidigt på morgonen, men även att vara vaken länge på kvällen, så jag blir helt enkelt en både och människa.
Vad är du för något? Hur ser dina vanor ut angående sömn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar