25.1.12

"Min man är t.o.m. nykär i mig"



Jag blir riktigt arg och upprörd när jag ser sånt här! Det är jättebra gjort av tjejen att hon lyckats gå ner i vikt.
För man mår bättre av att slippa bära runt på massor av extra kilon. ( Dock är man lika fin oavsett hur man ser ut, men det är ju fysiskt sett bättre att ha en mindre mängd vikt.) Det är den sista meningen i annonsen som gör mig rasande. " Min man är till och med nykär i mig" Som om hennes kille inte älskade henne innan då? Vad är detta för skit? Om man tänker lite på detta vill annonssören få det till att killen numera är nykär för att hon ser snyggare ut = kvinnan ska behaga mannen. Aaargh!! De spelar på vår osäkerhet, som så mycket annat som har med konsumtion att göra. Reklamen går ut på att göra oss osäkra i oss själva och sedan erbjuder produkten en lösning på "alla våra problem".

Oavsett kön, är man sig själv får man en person som älskar en för den man är, och om personen bryr sig om ifall man går upp eller ner något kilo, att man inte rakar benen/rakar benen eller låter skägget växa är det helt absurt. För älskar man någon vill man att den ska må bra för den den är. Vi är så drillade i hur en stereotyp av en kvinna och en man ska se ut. Vem har bestämt det? Varför går vi på detta? Såklart kan man gå ner/upp i vikt och raka eller ha orakade ben hur mycket man vill, sålänge det är något man trivs med. För vi är snygga och vackra oavsett!!! Kom alltid ihåg att du är underbar och vacker just precis som du är!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar