23.1.12

Stand by gröt


Vi är många som ibland har en sån där dag då man känner sig liten, ensam och ganska så hjälplös. Idag har jag det. Med hundra saker att ta tag i och nysta upp och krav på mig själv samt att jag bli arg på att jag är så feg att ringa telefonsamtal bidrar till att koka ihop en "stand by gröt". I princip ingenting har blivit gjort och jag känner mig bara mer och mer dålig. Gamla tider gör sig påminda idag alltså!


Det är mitt fall att tänka på allt jag måste göra, det gör mig nere alltså. Jag ska ta mig i kragen och tänka på det som jag faktiskt har gjort. Ingenting blir bättre av att jag deppar ihop och allt blir bara värre i längden om jag inte tar tag i det nu. Ibland undrar jag på om jag är dålig att ta tag i saker, eller om jag helt enkelt har för höga krav. Oavsett så vet jag att för min del är lösningen att som sagt faktiskt se det jag har fått gjort. T.ex nästan läst klart Nkb. Det är ju verkligen superbra gjort!

Jag ska sänka mina krav nu. För det som gör mig nere är att jag inte gör allt som jag tänkt varje dag. Då blir det bara värre och värre i en neråtspiral. För då jag tänker så gör jag ju ändå ingenting och fastnar i det, för att när man känner sig så dålig orkar man inte. Så jag säge rupp mig nu från detta. Jag ska göra något helt annat nu. Något som jag gillar. Jag ska göra det med gott samvete och imorgon ska jag ta nya tag igen, fast en sak i taget. 

Alla fungerar olika, om jag får för mycket påtryckningar, från mig själv eller någon annan känner jag mig bara pressad och stressad och får noll gjort. Så nu ska kraven sänkas, jag ska kolla på det jag redan gjort hittills, låtsas som om pengarna rullar in och börja om från början imorgon med allt som har med skola, jobb och utbildning att göra.

1 kommentar:

  1. Du har helt rätt!Kan man vända om tanken o se d små stegen man åstadkommit o inte ställa för höga krav kan d till slut bli stora KLIV.En sak i taget är toppen! När man känner sig nöjd o tillfreds kan man övervinna rädslan som oftast stoppar oss.Yes I did it! Typ Sunes skrik o gap sjukan men på ett annat vis. Den känslan är oslagbar men vi glömmer bort ibland hur den känns.Plocka fram den o du ska förundras över vad den kan åstadkomma!Gokänslan kallar jag den, ger glada o positiva tankar!Puss kära underbara, härliga, spralliga du

    SvaraRadera