16.1.12

Om man ändå hade en "hästen"


Jag måste vara världens kräsnaste människa när det gäller sömn. Helst ska det vara minusgrader i sovrummet, men jag ska ligga där under fluffigt täcke och mysa. Det ska även vara mörkt, ljudfritt och mjuuuka lakan, kuddar och täcke. Är jag extra känslig i min hud?, undrar jag ibland. Men för mig kan jag ha ett lakan som jag köpte för fem år sedan, ,men först efter att ha tvättad det ca 100 gånger kan jag äntligen använda det.

Alla som jag sovit hos säger:
-Men det här lakanet är ju mjuk.
För mig känns det då strävt som sandpapper alltså.
Jag vill att det ska vara mjuuuukt! Tur då att man har de där fem år, helst 10 år gamla lakanen så man kan sova gott om nätterna,haha. Det gäller att planera sina inköpt i god tid med andra ord;)

Sedan har vi ju madrassen ja, eller själva sängen...För hårt är mindre bra, men heller det än för mjuk. Jag försökte sova på en madrass idag ( efter att både jag och S får reaktioner av min madrass som är uberskön, men tydligen har kvlaster i sig =(( ) och jag får ont i ryggen med en gång. Då försökte jag sova på golvet, men ärligt talat, hur kul är det på en skala? Vad jag önskar att vi hade plats för min egen säng här just nu. Kommer jag någonsin få återförenas med den? Jag har bara haft den två år ca, för i min förra lägenhet fick jag ej ha med mina egna möbler.

I väntan på att ha råd med en säng ställer jag mig frågan:
-Undrar om man kan kemtvätta en madrass?

Och ännu en fråga lyder:
- Kanske man borde starta en insamling för att kunna köpa en dubbelsäng? ;)





Om man ändå hade en "Hästen"!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar