16.1.12

Magkänsla och The Secret


Jag tänker ofta som det anbefalls i "The Secret" teorin att man ska göra. Men jag blandar det med min magkänsla. Idag är ett bra exempel på att det verkligen funkar.


Jag var på bibilioteket för att studera och jag ville så gärna ha en plats vid fönstret. Jag hade en speciell plats i åtanke och riktigt såg för mig att den var ledig. Det är persienner som man ej kan styra på bibblan och jag vill bara sitta vid fönstret om de är uppfällda så man ser ut. Det är mycket mer avkopplande tycker jag.
Då jag kom fram till målet, gissa vad? Det var fullt av folk på hela stället, men just den platsen jag ville ha var ledig och tillråga på allt var det fri sikt vid fönstret. Halleluja!
Hur stora är oddsen? För vid nästan alla andra fönster var persiennerna nere dessutom.

Efter att ha gått igenom nog med material för dagen skulle jag gå och hämta en bok som jag reserverat tidigare. Den stog ej på reserverat hyllan och då jag frågade personalen sa de att de letat jättelänge men ej hittat den. Jag fick ställa mig i kö för att låna boken, men efter att det hade blivit fixat kände jag att jag skulle gå bort till reseavdelningen för att kolla en sak.
Jag kände mig som en metalldetektor som letade guld typ. Gissa om boken som jag skulle ha stog där? Jo, absolut, fastän det var skönlitteratur. Så våga lita på din magkänsla, det kan om inte annat övas upp =)

Kreem!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar