18.1.12

Sambofällan ?

Du har säkert hört talas om sambofällan.
Ett fenomen många säger inträffar då man börjar bo tillsammans med sin partner. Man går helt enkelt upp i fettprocent och i vikt. Kan det vara på grund av att man är mer tillåtande mot sig själv mot man var då man var singel? Många singlar vill ju verkligen se ut som det man tycker är sitt bästa jag. Man kanske tränar lite mindre och myser lite mer och att det är därför vågen stannar på ett högre sifferantal än innan?


Ja, detta är en bra fråga. Dock håller jag inte med om detta! Personligen har jag istället gått ner i vikt sedan jag flyttade till S. Jag tror det beror på att man får mer närhet och mår bättre i allmänhet. Mår man bra vill man ta hand om sig och sin kropp på bästa sätt. Alltså man går ner i vikt, eller stannar på vikten man redan har.

Plus eller minus på kilona, så länge man själv är nöjd med sitt utseende och inte har häloproblem på grund av för stor eller liten vikt spelar det ju ingen roll. Och även om man är lite mindre ell  rlite större, så hoppas jag ändå att man är nöjd med sig själv oavsett. Vi är alla olika och vi är bra som vi är! Det är dagens sanning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar