20.1.12

Aah! Semla!


Jag älskar semlor!!! Äntligen kommer jag kunna ta del av denna underbara lilla/stora bulle. I Oslo äts det inte semla så har bara fått max en om året då jag varit hemma på besök. Men jag är galen efter semlor så det är absolut inte nog. Man skulle kunna säga att jag förvandlas till Ture Sventon i februari månad. Så mycket gillar jag denna bakelse. Du ser ju själv hur god den ser ut. Muums!


Det är konstigt, jag trodde att jag skulle äta mycket mer godis och sådant annat onyttigt, då jag återvände till Sverige igen. ( det är ofta sånt jag saknar då jag är utomlands,hehe.) Men har inte varit sugen på något alls. Men nu banne mig satte suget in efter, ja, dets om hela mit tinlägg kretsar runt, SEMLAAA!!

Vart får man tag i goda sådana här i stan?

 



2 kommentarer:

  1. Finns ett litet bageri alldeles nära oss, kaptensgatan. Såg att dom hade semlor häromdan!
    kram

    SvaraRadera
  2. Nice! Perfekt alltså! Dom får man ta och testa någon dag!
    Kramar =)

    SvaraRadera