13.1.12

Vaken som en nyporos

Tjolahopp!
Vaken som en nyponros eller hur man nu säger;)
Kunde inte sova förrän efter klockan fyra igår. Även om jag var helt slut. Du vet hur det kan bli, man är supertrött och tankarna maler runt i huvudet, försökte läsa men det hjälpte ej och det blev bara värre och värre tankar i huvudet. Det är då man får säga stopp till sig själv så man inte dras ner. För tröttheten är min fiende, den kan göra mig deppig igen. Eftersom jag vet det har jag vissa verktyg i min låda vid det här laget =)
Så jag gick upp och tänkte att idag får bli som den blir. För att göra något som verkligen tog fokus från mina mindre bra tankar läste jag, gissa vad? Vad är det som hittills tar en timma att läsa in tre sidor? Hmm, jo Naturkunskapen,haha. Boken åkte fram och där satt jag klockan tre till fyra på morgonen och pluggade. Snacka om plugghäst där alltså! Men det funkade, för det var så mycket info att det var det enda jag kunde tänka på.

Då jag var helt slut igen gick jag tillbaka till sängen. Då somnade jag gott. Och idag är en ny underbar dag!
Tjohoo!!
Kramar till dig!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar