17.1.12

Som att köra bil i mörkret

Jag passar på att träffa folk så mycket jag kan nu innan jag börjar plugga. Vi bestämde ju att jag skulle komma in i tidigare inlägg;) Kan tänka mig att det blir en stor omställning då. Är glad att jag mjukstartat med Nkb! Och eftersom jag står som reserv och i så fall får börja lite senare än de andra måste jag säkert läsa ikapp en del också. Känns både spännande och läskigt att börja plugga på den här nivån. Jag har alltid varit bra på att ta till mig nya saker och anpassa mig, oavsett vad det gäller. Men det kommer hur som helst bli en stor omställning i alla fall.
Jag känner att jag har så mycket potential i mig, jag vill göra något bra i världen och något jag tycker om. Sen får framtiden utvisa vad exakt det blir. Jag tänker mig att livet är som att köra bil i mörkret. Du ser bara en viss sträcka framför dig, men hela tiden anar du mer och mer ju längre du åker. Alltså att du vet mer och mer vad du vill och de nya erfarenheter du får på vägen leder fram till nya mål.

Nu är det dags att ta sig i kragen och plugga lite mer innan min syster kommer hit =)





Bilderna är tagna från en härlig promenad uppe bland berg och skogar i Göteborg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar