30.1.12

Distans i Kristianstad

Hälsopsykologi 1 och 2. Det är vad jag sökt nu. Har kollat igenom i princip alla högskolor och universitets distanskurser som fortfarande är öppna för sen anmälan. Snacka om att det tar tiiiid!!
Har sökt några till nu, men den jag hoppas att jag kommer in på är den ovan. Eller ja, det är ju alltså två kurser då. De är på 50% takt också och tillsammans blir det 15 poäng. Det kändes så rätt att söka denna kurs! Och eftersom de är på 50% takt så kommer jag ju även hinna plugga Naturkunskap B på komvux istället = jag får bättre betyg.
Det tror jag i alla fall. Så nu verkar mina planer ganska ändrade. Har ju pluggat nästan tre veckor på denna naturkunskap redan, men om jag ändå inte får komma in på heltidsstudier kan ajg lika gärna satsa på att få toppbetyg i kursen istället. Tror ju lätt att man får bättre betyg om man går på lektioner istället för att bara läsa själv.
Så har alltså sökt in till den kursen också.

Känner mig nöjd med denna dag. Ska ta en paus och äta nu, timmarna har flugit förbi!
Sedan ska jag ringa till den som har hand om kursen och höra vad den personen tror om chanserna att komma in.
Hoppas hoppas hoppas!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar