11.1.12

Hemligt rum i Dalsland

Hejsan svejsan!
Hoppas allt är bra med dig!
Har varit hemma där jag bodde då jag växte upp både igår och idag = inget internet, i princip.
Var så mysigt att komma hem till föräldrarna. Fick gjort massor av saker, plugga, rensa ur saker som jag hade i en skrubb som var mitt "hemliga rum" då jag var liten, men på senare år fungerat som " skåp för saker jag nog vill ha senare, antagligen,kanske". Jag slängde i princip allt. Och nu ska det bli skoskåp av det istället. Mycket prestigefullt för min lilla skrubb, en riktig uppgradering.

Igår då jag kom hem till Göteborg igen råkade jag, då vi på något sätt kom att prata om skomakare, slänga ur mig:
-Jag klackar hellre om mina skor än köper nya.
Den kommentaren kommer jag, med all rätt, få dras med ett tag. Men jag är sådan att jag hellre klackar om de skor jag använder, vissa köper nya hela tiden. Ja, visst har jag köpt massor av skor under mina fya år i skobranschen, men det är väldigt befogat ändå tycker jag. Då jag ju ska gå i dem varje dag, hela dagarna. Ändå har jag klackat om mina bästa skor som används mycket istället för att köpa nya. För det är många som hade gjort så istället kan jag lova. Oavsett, en riktigt kul kommentar från min sida;)

Åter till Dalsland...Det snöade där! Så mysigt! Jag och mami var ute och körde spark och gick omkring i vinterlandskapet. Hur skönt som helst!! I Göteborg är det istället grönt som gäller, jag trodde det var blåvitt?;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar