27.1.12

Forma framtiden

"Det är då man har noll planerat som man kan forma sin framtid precis hur man vill"


Kom på det nyss, för det tröstar mig ifall jag inte kommer in på skolan nu. Hoppas fortfarande på det dock, men vi får se. Jag menar att om man inte har något utstakat har man alla vägskäl att välja på, sedan kommer de smalna av mer och mer på ett vis, medan möjligheterna att ändra sig alltid finns kvar, men det är kanske inte lika lätt som det skulle vara just nu. Då ma står med alla vägskälen framför sig...

Annars känner jag mig lugn nu faktiskt. Efter att ha varit på mitt möte. Man får göra fel och man får testa och förhoppningsvis väljer jag rätt. Ska vara lite gambler och ta lite säkra val också då jag söker. Jag vill jobba med människor och få dem att gå framåt och må bättre i livet. Just inom hälsa kanske det är svårt och det kanske är bra att ha en bra grund att stå på först, så kommer nog söka inom andra yrken också, men som fortfarande har det gemensamt att man kan utvecklas, ev starta eget senare eller jobba sig uppåt samtidigt som man hjälper människor på något sätt. Så får det bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar