5.5.11

TV?


Det är otroligt sällan som jag ser på tv. I den bemärkelsen att jag ser på ett program som sänds på någon kanal.Jag kan säkert räkna de gångerna på en hand, max två.
När jag säger det till folk brukar de bli väldigt förvånade och undrar varför.
Det som är anledningen till detta avståndstagande är att jag hellre lever mitt eget liv och hittar på saker, än att se på någon annan när den lever sitt liv/eller sitt påhittade liv. För då missar jag ju massa kul som händer.


Ska man vara hård kan man då undra varför jag ser film ibland eller kollar på webb-tv. Det går också ut över min fritid såklart. Men jag lever mitt liv på det sätt jag vill. Och ibland vill jag t.ex se en film. Efter att ha tränat ett hårt pass ute i leran kan det vara superskönt att bara komma in, ta en varm dusch och se en mysig film liksom.

Regeln är att det jag gör inte ska gå ut över mina egna upplevelser. Men de tillfällen då jag ändå är supertrött men inte riktigt vill varva ner än, hade det varit mycket tråkigare och bara stirra i taket liksom,haha. (självklart kan jag läsa en bok eller meditera, men variation förnöjer) När jag väl ser en film blir det en upplevelse istället då jag gör det, för att jag gör det relativt sällan.
Det går i perioder det där. Ibland kollar jag något varje dag, men det blir ju max 40 minuter jag slösar bort, och ibland går det över en vecka till jag ens ser en film.

När man är van att ha ett liv utan TV saknar man det inte. Då andra sitter framför sina wide-screens är jag ute och tränar, umgås med vänner, lagar god mat, skriver låtar eller skypear med de jag känner som ej finns i närheten. Det ger mig mer, så enkelt är det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar