30.5.11

bra relationer - nyckeln till ett härligt + friskt liv


Relationer till dem du tycker om och som tycker om dig tillbaka är det bästa du kan få i livet.
De personerna som bryr sig om dig får dig att må toppen. På alla sätt. Både fysiskt och psykiskt. Studie efter studie visar att de som har stöd från närstående när de blir sjuka har otroligt mycket större chans att överleva, eller tillfrisknar snabbare , än dem som upplever att de saknar nära band till andra människor.


Kärlek är något man kan slösa med hur mycket som helst. Ju mer du ger desto mer får du tillbaka.
Villkorslös kärlek, till en vän, ett djur eller en partner är det vackraste som finns i mina ögon.
När man verkligen tycker om någon för att den personen är den som den är
och inte till trots för att den är den som den är. Det är vad jag tar i begreppet villkorslös kärlek. Detta plus att den är osjälvisk i sin karaktär.

Jag är lycklig och glad över att både få känna detta för andra samt uppleva det själv.
För mig påverkar nog mina relationer till andra mig mer än vad jag tidigare trott. Därför ser jag numera till att omge mig med personer som älskar mig för den jag är, och som jag gör samma sak tillbaka med.
Börja göra det du också och se resultaten.

Fast det du allra först måste göra är att börja tycka om dig själv. Det är svårt att hitta dem som älskar dig just för att du är du om man inte själv vet vem man är till att börja med.

Kramar och kärlek!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar