22.5.11

One fabulous nigjht


Nu, mina vänner, tänker jag berätta om gårdagens kväll.
Jag hade tänkt ha en lugn kväll efter jobbet, bara chilla med några vänner. Men det blev lite mer än det.

Jag gick hem efter en underbar dag på jobbet med mina härliga kollegor. Jag var helt slut och tog en längre powernap. Innan dess ringde Johanna och frågade om jag ville med och se Blue Valentine med henne och Aga. Perfekt tänkte jag. Jag drog på mig en klänning, satte håret i en tofs och fixade en lätt makeup och drog iväg för att möta dem i stan vid 21-tiden.

Vi möttes upp och köpte godis,mums! Sen började filmen och vi kollade på reklamerna och skrattade och levde. Det var en otroligt bra film, ska se den fler gånger. Ljuset, klippningen och Ryan gjorde en bra kombination. Mer säger jag inte, utan du får kolla in den själv. Det är föresten ingen typisk amerikansk kärleksfilm, vilket var det som tilltalade mig.

Vi hade en amazing time på bion, ibland översatte jag åt Johanna vad de "egentligen" sa, det var kul. Klart hon fattar engelska, men vi gjorde det som en kul grej. Jag skrattade så jag gled ner mer och mer på stolsätet.

Så var filmen slut, eftertexterna likaså. Vi smiter ut och det plingar till i mobilen. " Hej, det är en riktigt bra fest på Frogner, hade varit kul om du kom" Jag "byter" Johanna och Aga mot ett mindre gäng på tre personer. Vi tar trikken till festen och minglar runt med alla.

Världens bästa fest alltså! Såå härliga människor. Pratade med alla och de var verkligen supertrevliga, tjejer som killar. Ett rum fungerade som dansgolv, det tog vi över direkt och självklart blev det succe;)
Snart var det "the place to be" och jag fick en duktig danspartner som verkligen kunde dansa och som dessutom var superhärlig. Jag umgicks med alla och gillade alla. Underbart!

Folk droppade av utefter kvällen, jag , som inte ens hade tänkt gå ut, var en av dem som var kvar till sist. Fem var jag hemma imorse,haha. 
Jag och en av killarna i gänget tog en promenad mot centrum och taxibilarna. Finns massor av taxis man kan ta överallt, men jag gillar att vandra lite i den tidiga morgonen.
Min partner in crime och jag dansade oss genom Oslos gator, hade photoshootes och bara levde livet. Älskar sånna kvällar och älskar människor som släpper loss.












Det var inga partybilder i min kamera efter igår, bara bilder till och från festen. Men jag hade ju så fullt upp med att leva. vem tänker på att fota då? Jag gör det inte åtminstonde.
Ha en underbar kväll nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar