20.11.12

Stresshantering


Ser verkligen fram emot imorgon!
Då ska vi få lära oss olika tekniker för stresshantering. Medicinsk yoga, vanlig yoga, olika avslappningstekniker, meditation och mindfullness. Ska bli så himla kul! Nu gör jag en del av detta redan lite då och då, men man lär sig alltid något nytt och som sagt, en del av dessa saker har jag aldrig testat förut.

Vi har en gästföreläsare som heter Annika Blixt just nu. Hon är verkligen toppen som lärare! Man tar verkligen till sig det hon säger och blir inspirerad av hennes person!
Samma som en kille vi hade då vi gjorde pulsträning, han var full av energi och en riktig inspiratör som peppade en! underbart =) Fredrik Johannson heter han och egentligen jobbar han med lärarstudenterna som läser idrott som ämne, lyllo dem som får ha honom mer på sina lektioner!

Tänk att hur mycket engagerad man blir i ett ämne beror så mycket på läraren man har. Hur de lägger upp sin undervisning. Det ska jag ta med mig till då jag ska ut och föreläsa m.m. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar