12.11.12

Härliga söndag!


Vilken toppendag det var igår!
Först åt jag och S lyxig söndagsfrukost i lugn och ro. För första gången på länge vaknade jag utsövd dessutom. Såå skönt!
Efteråt gick vi en promenad i skogen på två timmar. Det ösregnade först, men vad gör det då det finns regnkläder =) Under tiden vi gick i skogen lättade det upp och solen glimtade fram mot slutet.
En konstig sak vi hittade mitt i skogenvar ett uppsprängt kassaskåp! Vad har hänt där? Det låg papperdokument överallt i en vid cirkel runt kassaskåpet. Polisen hade redan varit där och skrivit att det varit där den 10-11-12, alltså i lördags. Undrar när detta hände egentligen och varför? Jag blev lite nojjig och tänkte att "sprängarna" lurade i något hörn. Jag var alltså inte supernojjig men en lite känsla fanns ändå där.
Så då vi kom ut från skogen igen märkte jag något som närmade sig mig bakifrån med en väldig fart. Jag blev rädd lätt eftersom jag ahde spänt mig ett tag nu och skrek till för livet. Gissa vad det var?
En cyklist. Hon som satt på cykeln hoppade själv till hon också och sa ursäkta. Sen låg jag coh vred mig på marken av skratt vill jag lova. Rädd för en cyklist alltså! Hur kul som helst!

Då vi kom hem började jag laga födelsedagsmiddag till min pappa som han fått i present. Nu skulle han och mamma komma förbi och få detta. En laxgryta med en bas av tomatkross och krämig kokosmjölk kryddade med två buntar persilja och massor av koriander. Mums vill jag lova! Till efterrätt serverades egenhändigt gjort chokladmousse med chokladbitar som även hade smak av kanel samt en hallonsky till detta. Det blev en hit! Som ytterligare present hade S gömt sex olika ölsorter i lägenheten som pappa fick leta upp. Som en skattjakt!
Då middagen var avklarad kom även Camilla, min äldsta lillasyster hit och vi spelade rappakalja allihop. Blev många skratt där vill jag lova. Två av de bästa förklaringarna som vi skrattade mest åt skrevs av Camilla och  den som gjort rappakaljaspelet. Här följer det som "rapparkaljan" skrev: Vad handlar filmen Grizzly om? Här hade alla skrivit massor av bra förslag men denna tog priset: "Filmen handlar om en gruvarbetare som blir uppäten av en luffare som muterat då an fått i sig plutonium".Herregud! Vi vek oss av skratt, det blev bara värre och värre och det slutade liksom aldrig, först gruvarbetare, okej för det, men sedan uppäten av en luffare och i tillägg till det hade han ätit plutnoium OCH muterat. Där snackar vi fantasi.
Den andra roligaste förklaringen var Camillas svar på vad RFFR är: "Rasta Frill För Raspjägare". Jag var den som skulle läsa upp detta och det tog sin lilla tid vill jag lova. För jag skrattade så hårt så jag inte fick fram ett ljud på läänge. Sedan inföll resten is krattandet också då jag tillslut fick fram vad det stog,haha.
Tack Millan för kvällens skratt alltså!


Vilken underbar dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar