28.11.12

Frukost-tips

Om man gillar att ätamycket raw-food mat kommer här ett tips på en frukost!
Jag brukar göra olika smoothies på grönsaker, bär, frukter, vad jag har hemma helt enkelt och sedan lägga i havregryn i den också för att få tillräckligt med kalorier.

Men då man tröttnat på detta kom jag på ett annat smart sätt! Ibland kan dte vara såå gott att äta frukost med sked, som när man var liten och åt cornflakes. Är säkert ett inlärt beteende att man gillar att äta med sked eftersom det är det man mest gjort sen man föddes ( åtminstone i mitt hem där vi använder ske doch gaffel även till maten). Anyhow! Mixa dina favoritbär med så lite apelsinjuice som möjligt till en slät kräm och häll sedan upp i en skål, i med havregrynen =) Voila! =) En kräm med havregryn =) Supergott verkligen! Jag har helst hallon och jordgubbar och en banan plus lite apelsinjuice i min råakräm =)

Detta är min frukost idag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar