20.11.12

Fashion

Fashion är ett program på SVT som jag började se då och då när jag bodde i Oslo. Varje gång blev jag inspirerad att själv skapa kläder eller smycken och brukade göra detta medan jag kollade på ett avsnitt. Märkte just att det har börjat sändas igen och det passar bra eftersom jag har börjat få nya ideèr på vad jag vill skapa =)

Då jag var liten ville jag såå otroligt gärna ha en kakadua, men jag fick adlrig någont. Och kan såklart förstå varför eftersom de kan bli 90 år! Älskade dock denna fågel, hur den såg ut m.m. Jag tyckte den såg så snäll och gosig ut. idag kanske jag inte tycker fåglar ser så gosiga ut, men jag gillar fortfarande kakaduan. Så jag tänker mig ett plagg med en kakadua på. Vi får se hur det kommer arta sig. Åtminstone har jag lite ideer och de är baserade på hur denna fågel ser ut. Som du säkert vet tenderar jag, när det väl kommer till kritan, att vara väldigt abstrakt i det jag gör, Oavsett om det gäller kläder eller konst. Det kanks elsutar med att jag enbart använder mig av färgerna den har, vet vet?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar