21.11.12

Jag är friskare för varje timme

Det är svårt om man ska gå till skolan/jobbet då man är sjuk eller inte. Eftersom jag bara har feber och inte är tex magsjuk i tilläg tänker jag testa att åka till Trollhättan ändå. Hade vi haft en vanlig lekton hade jag stannat hemma, men nu ska vi lära oss praktisk stresshantering och det vill jag såå gärna vara med på.

Inatt då jag inte drömde mardrömmar låg jag vaken och tänkte "jag är friskare för varje timme, jag är friskare för varje timme. för att bättre på oddsen att bli frisk snarast! 
Om man ska göra affirmationer är det viktigt att använda sig av ord som är i nuet, som i detta fall ordet är, hade jag sagt jag vill bli friskare, exempelvis, hade det inte varit i nuet utan legat i framtiden som en önskan. det svarar inte kroppen på. Man får heller ALDRIG använda ord som "inte" och negativa ord. Att säga till sig själv "jag är inte ful" funkar inte om man vill må bra. För hjärnan uppfattar inte ordet inte, det existerar ej, utan den tänker istället på ordet ful och lägger fokus på det. Säg istället till dig själv "jag är snygg" eller något annat som är motsats till "ful". Jag är bra som jag är, brukar jag säga till mig själv =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar