21.4.11

Lätt och rätt


När man träffar något ska det för mig kännas lätt och rätt för att jag ska fortsätta träffa den personen.  Jag orkar inte med dessa konstiga "3 dagarsregler" och allt vad det är.
Gillar man någon så gillar man den och varför ska man hålla på och tänka på massa "spelregler". Bara kör och gör det du känner för. Personligen nobbar jag totalt de som kör dessa spel. Jag kan säga åt dem att jag fattar vad de håller på med, ge dem en chans att visa hur de faktiskt är, men annars drar jag illa kvickt.

Var dig själv, var äkta, visa vem du är. Då hittar du mycket lättare en person som du faktiskt passar med än om du skulle förställa dig och vara någon annan än du är.
Man kommer alltid få reda på personligheten förr eller senare oavsett.


Ta mig till exempel:
Jag gillar att höra av mig och väntar inte tre dagar med att svara på ett sms. Om jag dock skulle vänta med det och spela supersvår i början skulle killen tro att jag var en person som faktiskt gjorde så och när jag väl började skriva 2 sms/dag, eller nått, skulle han tycka jag blev klängig.

Dåligt för både mig och honom. Jag vill ej ha en sådan typ av kille och han vill inte ha en sådan typ av tjej. Så då har vi båda slösat onödig energi och tid på varandra när vi istället kunde träffat en som vi faktiskt passade ihop med.
Det är bättre att jag gör som jag brukar/är som jag är, med en gång. Då får jag personer som gillar mig för den jag är, just för att jag är den jag är. Och de andra grodorna ville jag ju inte ha ändå eftersom de tyckte jag var jobbig, kanske t.om. klängig. För jag gillar närhet, då är det lite dumt att låtsas inte gilla det, om du fattar=)


Det sägs att man måste kyssa många grodor för att hitta sin prins. Så varför kyssa även paddorna då?;)Nej, gå på magkänslan, känns det lätt och rätt så är det bara att fortsätta. Annars finns det såå många andra, som kommer inte bara gilla, utan tycka om dig för att du är du=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar