18.4.11

I like listening to music in the night





Jag gillar att ligga i mörkret, se ut mellan gardinerna upp mot stjärnorna, samtidigt som jag lyssnar på låtar som berör min själ, låtar med något alldeles extra. På samma gång som jag tänker på bra personer i min närhet, eller härliga saker jag varit med om. Det är en vardagslyx för mig och jag njuter varje sekund. 

Jag har alltid gjort såhär, ända sedan jag var tonåring åtminstonde. Jag satte på min cdspelare, som nu är utbytt mot Spotify, och lyssnade och lyssnade framåt småtimmarna.

Det enda som kan vara ändå bättre är om man har någon man tycker om vid sin sida. Som man samtidigt kan mysa med och kyssa. Man glömmer bort allt runtomkring. Bara är, känner, njuter av varandra. Av närheten, av att vara med den man gillar. Mmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar