17.4.11

Before Sensation



Här kommer första uppdateringen från igårkväll. En totalt oförglömlig kväll i mitt liv.
Det började med lite trassel. Men allt löser sig. Jag hade fixat iordning mig, sminkat mig lite lätt och sttt upp håret. Ska man dansa järnet är det ingen ide att göra för mycket, men tycker också att jag passar bra i en lite naturlig look. 


Så går jag ut genom dörren, på mitt bästa humör. Påväg mot bussen till stan träffar jag killen jag köpte biljetterna av. Då kommer jag på det - biljetterna! De ligger ju hemma!! Med fem minuter kvar till bussen går springer jag mitt snabbaste hem och sliter åt mig dem. Gillar att jag har nerförsbacke till bussen, tror det gjorde att jag hann. Tänk om jag inte stött på killen jag fick biljetterna av, då hade jag säkert glömt bort dem och kommit på att jag ej hade några biljetter när vi skulle visa upp dem.

Så åker vi ner mot city. Vid tågstationen händer det dramatiska saker. En "sliten person" kliver på och sätter sig bakom mig. Inget mer med det, men på nästa stopp kliver en annan man på. Han går aggressivt rätt mot personen bakom mig och skär av han kinden!! Person ett skriker till och jag vänder mig om och ser att han sitter med sin kind i handen. Uäck!! Det kommer poliser och väktare, jag blir livärdd och smiter ut genom dörrarna.

Så går jag mot Brugata, där jag ska möte upp Johanna. Alla andra tar bussen en hållplats senare så vi tänkte att vi ska va smarta och gå på en hållplats tidigare. En väldigt bra taktik visade det sig=)
När jag står och väntar, gissa vad som händer?
Jo, min väska går sönder
. Den bara spricker, efter för många kvällar jag stoppat den proppfull har den nu get tupp. Klockan är bara sjuk, vilket innebär att det ännu finns tid att lösa problemet. Jag går med snabba steg mot Oslo City, en galleria i stan med de längsta öppettiderna. Stegar glatt in på accessories och ber om hjälp att få tag i en ny väska. Underbara expediter där! De gillade även min klänning,yay;)

Så, äntligen är allt löst. Jag möter upp Johanna och åker iväg på äventyr...
To be continued=)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar