18.4.11

Årets Fest - Fortsättningen på äventyret

Här följer fortsättningen på mina lördags äventyr:

Bussen som tog oss till arenan var full av folk i partystämning. När vi var framme surra vi runt ett bra tag innan vi kom in. Det var kö för att komma in på området, kö för att köpa garderobslappar, kö till garderoben (där jag snubblade in i en "betong-gris" och fick blåmärken över hela knät så jag knappt kunde gå) Kö för att komma in i byggnaden och till sist visitation.

Men!! Sen vände min lilla otur jag hade under kvällen. och allt blev helt fantastiskt!
Grejen var att det var inte jobbigt alls att stå i köerna, det kanske låter så. Men det var varmt ute, och alla var på så bra humör. Jag blev verkligen förvånad över det. Annars när man går ut tycker jag att folk är lite i sin egen grupp och inte vill att andra ska "inkräkta" där. Helt annorlunda nu!
Det var som min upplevelse av Eurovision, som var på samma stället, fast med en annan typ av människor. Väldigt kul att stämningen kan vara samma på så olika typer av event!


Så fort vi kom in och hade fixat iordning oss kollade vi runt hur stället var. Helt amazing! Vi hade vip-biljetter så vi kunde röra oss äver hela området. Men jag gillade bäst att vara nere på det stora dansgolvet där det egentligen var "vanliga" biljetter som gällde. Gissa vem jag stötte på först av alla där? Jo, Madde och hennes vänner. Den första av alla liksom, av 25 000 personer är det hon jag möter. Vi röjde loss som bara den i typ två timmar. Efter det kände jag och Johanna att vi skulle gå och vippa lite.

Gillar att det var så mycket folk, men var skönt att kunna röjja loss i stora moves på "vipparnas" dangolv. Hela tiden träffade vi på nya underbara människor.
Älskar!! Musiken ska vi inte tala om. Den var grym från början till slut. Det var perfekt på alla sätt!

Efter att ha varit på VIP området någon timma ville jag tillbaka till stämningen på "golvet". Det var liksom mer go där. Svårt att förklara. Så jag minglade iväg och pratade och dansade med folk lite här och där. Mot slutet träffade jag på två partyglada killar som älskade att dansa lika mycket som jag. Vi körde på allt vi hade fram till kvällens slut. Då ljusen tändes, musiken tystnade men stämningen fortfarande var på topp. All in all - it was one of the best times of my life=)
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar