6.4.11

Glad och Nöjd!



Jag är så himla glad och nöjd över min livssituation just nu.
Jag har ett jobb som jag gillar och världens bästa arbetstider som man själv kan ha önskemål om.
T.ex att jag har ledigt varannan fredag så jag får långhelg.
Gillar för det mesta att jag har olika jobbtider, för börjar jag tidigt har jag massor kvar av dagen när jag slutat till att träffa folk på, och börjar jag sent har jag massor av tid innan för träning eller så.

På mitt jobb är alla väldigt sjyssta om man behöver byta någon dag också. Vilket är himla skönt. Annars hade jag aldrig kunnat göra mina små miniresor. Och de betyder väldigt mycket för mig.
Att jag ens har råd att göra dessa resor går knappt ihop, ens för mig, alla gånger. Men på något vis gör det det. Trots att jag jobbar deltid. Har man råd att ha mer firtid får åtminstonde jag ett rikare liv
. Hade jag dock behövt mer pengar i mitt liv hade jag fått jobba mer, så enkelt är det. Men det är därför jag är så glad nu, att jag har allt jag behöver och kan vara lite mer ledig istället. Jag blir en mycket bättre människa både för mig själv och på jobbet då=)

Att jobba vid havet är också väldigt härligt. istället för att mötas av 1000 parkeringsplatser, som jag hade gjort om jag jobbat på ett "riktigt" köpcenter, hör jag vågornas kluckande när aga närmare mig jobbet. Varje dag tänker jag på saker i mitt liv som är bra, som jag är glad och tacksam för. Då mår jag mycket bättre och jag tror man har lättare för att definera det man inte trivs med om man först vet vad man gillar. Då kan man enklare se till att göra det bästa ut av livet=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar