9.4.11

Det är inte ofta jag gråter



Igår grät jag från djupet av mitt hjärta.
Det är en ny erfarenhet för mig. Det är både den värsta och skönaste gråten.
Det är skönt för att jag vet att jag har kontakt med mina känslor, men hemskt att bli sårad just i hjärtat.

Det är inte ofta jag gråter. Och när jag väl gör det är det oftast för att jag är totalt förtvivlad eller uppgiven över något. Det är en helt annan typ av gråt. Då vet jag inte hur jag ska "överleva" eller vad jag ska ta mig till. Men när den är över har jag oftast en lösning.

Det har jag inte på "djupet av hjärtat - gråten" Fast det är inget jag kan göra åt det hela, så det är bara att ta det som det kommer.

Tänk dig att du blivit fångad av en tornado, som tagit med dig högt upp i luften. Det är en hisnande känsla just då, men när "åkturen" tar slut faller man handlöst och kraschar mot den hårda marken.Det går från vitt till svart på noll sekunder och man har knappt hunnit fatta vad som hänt.
Det är så jag känner just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar