7.2.12

Skitkul och skitjobbigt


Afropowerdance var verkligen superkul! Man jobbade mest med benen och rumpan, fast i och för sig använde man hela tiden armarna också, men det kändes hur mycket som helst i benen efteråt. Kondition kan jag lova dig att man får av att gå på dessa pass också. Jag fick göra lite mindre rörelser än man egentligen skulle då och då för att orka med,haha.
 

Musiken var väldigt samma hela tiden, men på något sätt var det skönt för man kom verkligen i kontakt med sig själv då. Passet såg ut som så att det var olika steg som man körde många gånger i rad för att sedan sätta ihop dem till en hel låt. Så det var rätt och slätt dans. Så himla kul alltså!

Var min första gång på den här träningsformen men Kajsa, som hade passet, trodde jag hade tränat det fler gånger innan på en annan tjejs pass. Vilket betyder att jag måste gjort bra ifrån mig=) Yeah! För övrigt var hon en superhärlig tjej!

Jag tror du kommer gilla denna träning om du vill förbättra din kondition men tycker det är dödstrist att träna crosstraining, spinning, etc. Då är detta toppen som alternativ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar