2.2.12

Peppperiod

(Ja, det är min blogg och då får jag stava hur jag vill. Peppperiod, det blir ju pepp och period som man sätter ihop till två ord, så jag tycker det rä helt logiskt att det blir tre p:n)

Jag har verkligen kommit in i en peppperiod. Trots motgångar fortsätter jag kämpa för man vet att tillslut kommer möjligheterna. Ju me rjga kämpar destå snabbare kommer det en lösning liksom. Jag ska banne mig klara detta och fixa ett extrajobb samt komma in på komvux åtminstonde.
Annars är jag väldigt förbered för att tenta av NkB-kursen men fick reda på idag att om man anmäler sig till prövning är chansen väldigt liten att komma in på komvux sen, så jag har beslutat mig för att försöka komma in på komvux istället. Visst kan man tycka att det plugg jag nu gjort varit förgäves, men kunskap är makt och ju mer jag lär mig deso bättre betyg kommer jag få då jag går kursen = bättre poäng att söka in med. Är så himla motiverad!

Fick reda på idag att jag ej kom in på de distansutbildningar på högskola och universitet som jag sökt =(
Jaja. Jag ska ringa ett sista samtal imorgon till Kristianstad och se om de kan ha någon kurs, vilken som helst, som jag kan gå.

Som sagt är jag nu superfokuserad, så jag har redan tagit tag i jobbsökandet, skrivit personligt brev som jag kan ha som mall, så kan jag bara rikta in det mot olika företag sen.


Då saker inte går som du tänkt. Hur har du gjort då för att fortsätta hålla dig peppad? Tar gärna emot tipps =)

Kramar och kärlek!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar