29.2.12

Fredagsmys med Max Cooper










Det här bestog mitt "fredags mys" av förra fredagen.
Förfest med Helena och Josse och sedan gick vi ut och träffade Max som headlineade på klubben denna kväll samt hans och Chris vän Twiggy. Det blev en av mina bästa kvällar ever.

Först gick vi för lite fördrikar på Odder Bar som ligger på Oxford road och sedan bar det av till klubben. Ett omgjort hus som numera huserar techno, house och annan klubbmusik. Väldigt underground. Har du varit på Blå eller mer liknande The Villa i Oslo, kan man jämföra med dessa ställen, för utom att det ej fanns fungerande toaletter,haha. Det blev utomhus bakom några pinnar som gällde, eftersom även buskar är frånvarande i en stad som Manchester;)

Då vi anlände till klubben var det Max`s tur att spela med en gång och vi andra gjorde oss beredda att dansa loss. Vilken kväll alltså. Vi röjde loss totalt, all in! Man ville aldrig att det skulle ta slut. För utom att Max gör grymt bra musik är han en så ödmjuk och härlig person,
hoppas verkligen han kommer till Göteborg igen och spelar, du kan ha sett honom på Röda Sten för ett tag sen. Så grymt bra musik han gör också. Då man lyssnar på den hemma blir det lugnare men då han spelar live så är euforin total och man gå helt upp i beatsen. Älskar!!

Efter klubbandet var över spelade jag piano medan vi väntade på att gå vidare ut i natten. ( Dets tog pianon lite överallt i lokalerna där vi var,haha. perfekt för mig! Och de gav även en bra atmosfär. )Det blev lite efterfest men vi orkade inte gå vidare till den riktiga efterfesten. Önskar jag hade kunnat för det var så trevligt folk alla som var där, det är alltid det med folk som gillar musik inom dansgenren på något vis.  Men bättre att sluta med flaggan i topp tänkte jag.

Så som sagt, en av mina bästa kvällar ever =) Wiee!


Kvällens första låt är den som ligger uppe nedan. Passade perfekt att börja ett dj:set med denna låt! Sedan kom kvällen igång rejält. Om du har tipps på andra band eller dj-s som gör sådan här musik eller spelningar jag kan gå på tas det tacksamt emot =)





Avslutar med en underbart härlig låt som man kan njuta av.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar