3.2.12

Finnar


Om du kollar bilden från förra inlägget kan man se att det finns bara en enda finne i mitt ansikte nu. Ett tag hade jag kanske 20 styckenmegastora  på en gång och de gick aldrig bort heller. Det är två saker som har hjälpt mig. Det ena är vitamin B5 som jag tagit i stora doser.
Det är ofarligt och man behöver dessa stor doser för att få bort den sak i huden som producerar "finnar". Av att ta denna vitamin har jag också fått superstarka naglar samt att håret växer snabbare. I och för sig har jag redan båda av det, men nu är det ännu hårdare och växer ännu snabbare. Bra för dig som vill att håret ska växa ut snabbt med andra ord, samtidigt som du då får finare hy på köpet = )I början var jag lite slarvig och tog vitaminen en gång per dag, men det bästa är att ta det tre gånger. För mig räcker det nu med två gånger per dag.

Men det är som sagt en sak till som har hjälpt. För då jag ej hade råd att köpa vitaminen drack jag massor av rött te och jag kan säga att för mig hjälpte det också superbra. Då menar jag ekologiskt röt tte utan konstiga tillsatser.Nu kombinerar jag mina båda saker och då har jag fått mycket finare hy.

Har dock kvar röda märken, kanske man ska kalla det ärr?, efter finnarna, men de tar jag bort med Estee Lauder Night Repair Serum =) Det är verkligen så himla bra. Är säkert något kemiskt i den, men det skiter jag i just nu då det är min bästa produkt ever, haha.

Ville bara skriva om detta ifall du också behöver hjälp att hitta något för att få bort dina finnar ifall du skulle råka ut för samma sak som mig någon gång =)
Kramar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar