15.12.11

Ups and downs

Det har varit en stundtals kämpig dag idag. Men mest massor av positivt. Det dåliga först: Jag har klantat mig totalt och missat att godkänna min komvuxansökning =( Man skulle tydligen trycka på en godkänn knapp på en hemsida för Göteborgs kommun, vilket jag ej gjorde. Åååh! Där rann min bägare över för dagen och jag grät en skvätt. Men sen är det lugnt. Behövde få ur mig det bara. Har mailat dem och hoppas det ska lösa sig på något vis. Man tror ju att om man godkänt på en sida så är det nog, Men neeej då. Det var visst 8 steg till för att skicka in ansökan som alltså stog på Gbgs hemsida. Suck.

Så har jag varit grymt stressad över flytt och fläng runt jul och mellandagar. Men jag får ta det som det kommer. Och har fixat en hel del idag i alla fall.

Jag kom åtminstonde nästan in på universitetet. Står som första reserv på en kurs, och som andra reserv på en annan. Hoppas jag kommer in åtminstonde där, så jag inte flyttar tillbaka till noll. Men det brukar väl ändå alltid vara någon som ångrar sig liksom. Så den biten känns lugn än så länge.

Där var mellangången över mot de bra sakerna. Har umgåts med Johanna idag. Ååh, det var så kul. Vi bara gick omkring och pratade om allt, tog en fixa, var på posten, var med henne hos doktorn och sedan chillade vi på Marhabba och åt lunch där. Verkligen gott. Vi hade övervåningen för oss själva och kunde bre ut oss och bara prata om allt med skön chilloutmusik i bakgrunden. Love it!

Jag fick en liten julklapp också =)
Sedan var jag på posten och hämtade ut paket!! Gissa vad det var i detta spännande paket? Jo, lussebullar och nötter, ett kort och julkryddor. Det luktar såå himla gott hos mig nu och är så otroligt glad för denna kärlek och omtanke. Att mamma skickade lussebullar till mig och allt. Det kändes som det var massor av kärlek i paketet dessutom.
Och nu ser jag att ett nytt avsnitt av Pan Am är upplagt på viaplay. Perfekt avslutning på min dag.

Kleem!!

2 kommentarer:

  1. D löser sig!Jason Timbaktulåt-Lyssna på den kära DU!<3 M

    SvaraRadera
  2. Tack! Bara att någon säger det gör det mycket lättare. "S" har sagt han ska hjälpa mig också när vi ses på lördag/söndag. Så jag tror det kommer gå bra. Ska tänka så sålänge iaf=) Massa kramar!!)(((

    SvaraRadera