4.12.11

Tom

Jag har en känsla i kroppen. Jag är inte deppig, men inte glad heller även fast jag har hur mycket som helst att vara glad över. Jag känner mig så himla tom idag. Likgiltig är ordet. Det är tomt utan min stora kärlek, tomt utan mina bästa vänner,och tomt att lämna mitt gamla liv bakom mig, samtidigt som jag vill att min nya epok ska starta nu, nu nu. Jag är i ett mellanläge helt enkelt. Som i en koma? Mellan två lägen så att säga. Jag bara är.

Jag har inte lust att göra något alls idag. Har en del jag hade behövt ta tag i men det vill jag inte alls göra idag. Kanske jag bara ska ta tag i det ändå och få det gjort. Men jag börjar med en dusch och föning av mitt hår. Så får vi se vart kvällen leder.

Jag brukar vara den som uppskattar alla små njutningar i livet, men idag har den delen av min hjärna tagit lång sovmorgon tydligen. Brukar älska att vara i skogen, men det var "knappt kul en gång" idag.
Kanske jag ska ta och träna lite? Det borde kunna hjälpa.

Föresten, jag vet exakt vad jag hade velat göra idag. Gå ut i skogen och skrika lungorna ur mig, så högt jag kan och från djupet av någonstans i min kropp. Det botar sådana här " ikke känslor" ( oj här kom den Norskifierade Nina in) perfekt. För då får man ut det där tomrummet, ( för ett tomrum kan ta skrämmande mycket plats) och kan fylla på med ny energi. Det kan man göra på landet, men om jag gör det i stan är det lite knepigare faktiskt.  Har gjort så ända sedan jag var liten,haha.

Som sagt, det är absolut bra med mig, no deppy thoughts, och jag hoppas att morgondagen blir toppen istället =) Ja, ut i springspåret, sen varmdusch och hårföning =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar