11.1.13

Testledare


Idag har jag utfört mitt första test på en person efter att jag klarade provet för att bli testledare. Superkul var det! Och det roliga är att det verkar som många får bättre värden och har bättre kondition och mindre risk för att bli sjuka i det långa loppet, än vad de tror. Det är så kul att göra något som personer blir så glada av. Att förklara för dem att det ser bra ut. Det verkar som att en person då har lättare att berömma sig själv om den får ett svar skrivet på ett papper. Att det blir mer en sanning. Det vet jag ju själv då jag är osäker hur det har gått på en tenta tex, men då jag får tillbaka den med ett godkänt känner jag mig otroligt nöjd.

Men testar man en person som har väldigt dåliga vanor och som får ett mindre bra resultat är det en utmaning istället att få den personen att sluta klandra sig själv, om den nu gör det, och istället fokusera på vad den vill ändra på =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar