3.1.13

Morgon PW

Har haft en toppenmorgon! Vaknade utsövd halv nio, snörade på mig skorna och drack vatten innan jag begav mig ut på en pw. Vanligtvis är jag så hungrig att jag knappt kan ta ett steg innan jag behöver frukost, men idag kände jag mig okej mätt för en promenad i Slottskogen. Är så skönt att träna på morgonen, för får så mycket extra energi sen utöver dagen då =) Och så blir jag extra glad av de där endorfinkickarna också=)

Det var jag och ca 5000 ankor i parken,haha. Var verkligen helt dött utöver djuren, ovanligt!

Varför är det bra att träna på morgonen innan frukost då? Jo, för att om kroppen inte har fått mat på länge så förbränner den lättare slaggprodukter och ämnen som är giftiga går lättare ur kroppen. Sedan sägs det även att man bränner mer fett eftersom kroppen inte har fått i sig kolhydrater på länge också, så då måste kroppen ta från fettreserven för att få bränsle. Det är även därför som det kan vara bra att utöva en ganska lugn träning på morgonen, eftersom kolhydrater egentligen är det som kroppen vill ha som bränsle.

Nog om det..Det är dags att sätta igång och öva till tentan i ergometercykeltest som jag har på tisdag. Ett praktiskt och en skriftlig tenta är det som komma skall. Min syster Millan kommer över lite senare och så ska vi plugga tillsammans =) Yay!

Ha det gott nu! Kramar, krem och klem =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar