28.1.13

Ha kul på fritiden!


Tänk efter nu..
Hur mycket av din vakna tid ägnar du åt något som du inte måste göra? Sådant som inte har med skola, jobb, ta hand om hemmet etc. Saker som du gör bara för att du vill, kan och tycker det är roligt. 
För mig är det ibland inte ens någon timma per dag som detta sker! Medan det andra dagar är nästan hela dagen. 

Sedan finns det saker som kan vara något man gör för att det är roligt ibland, men som andra dagar mera känns som ett måste. Detta är för mig träning eller laga mat. För oftast tycker jag det är kul att träna och laga mat, men det beror på.

Det jag vill komma fram till här är hur viktigt det är att då vi väl har vår kvalitetstid som vi kan göra precis vad vi vill på,är det vitkgit att göra precis just det som vi gillar.
Inte slösa tiden på annat som är lite kul, då man istället kan göra något som ger en så mycket mer. Detta kan ofta ändras, vad man gillar här och nu. Jag har på sista tiden varit på gymmet och tränat en del, men om jag jämför med andra träningsformer tycker jag inte att det ger mig så mycket just nu. Istället ska jag börja på dansklasserna eftersom det både ger träning, som vi alla så väl behöver för att ha energi, men är på ett kul sätt för mig.

Sedan är det såklart många av oss som har kul på jobbet eller i skolan också, annars kan vi försöka ändra på detta genom att byta jobb eller så. Men som sagt, nu pratar jag om fritiden. Det är otroligt viktigt att du gör det som just precis du gillar då! Men om man kan, självklart även ha ett jobb som lika väl hade kunnat vara ens fritid, något man älskar att göra och brinner för.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar