5.1.13

Plugga, plugga,plugga

Ja, som rubriken lyder är detta min värld just nu. Eftersom jag var på semester två veckor och missade två seminarium, en praktisk tenta, en skriftlig tenta och en hemtenta plus att jag i min nuvarande kurs samtidigt har två hemtentor och ett seminarium. Klarar jag detta klarar jag allt, banne mig! Känns just nu lite övermäktigt, men det kan faktiskt gå ihop. Vi får se! Men det sociala livet blir det mindre av tyvär. Längtar till kvällen den 18e januari! För då är dubbeljobbandet över!

Är det så att jag kuggar på något så får det väl vara så. På riktigt så har jag fått ge lite mindre än jag brukar på mina uppgifter, vilket jag har extremt svårt att göra. Men ett bra tillfälle i att öva mig på "good enough" De kanske ej blir perfekta svar på "hemtentamerna", eller vad man nu ska säga då det rör sig om flera stycken sådana, men då kan jag komplettera senare=) Men då kan jag lära mig att se vad man faktiskt behöver göra och inte "över göra" hela tiden =)

Tänkt då, att jag ändå har läst två hela böcker på semestern och nästan en till! Dock har det jag gjorde då varit ganska oanvändbart tyvärr, men allt man lär sig har man nytta av och jag har fått en bättre förståelse för folkhälsoarbetet och folkhälsa som ämne tack vara detta. Så även om jag ej behöver sätta kunskapen på pränt så har jag den i huvudet, för min egen skull =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar