2.10.12

Vad ska jag göra i framtiden???


Om man inte vet vad man ska göra i framtiden, och känner att det är jobbigt att inte veta vad man vill kan man se det såhär:
Tänk dig att du är ute och kör bil i mörkret. Du har ljusen tända och ser en bit framför dig. Resten avslöjas under resans gång. En bit i taget.
Precis som med vad man vill göra i livet. Man kan inte veta allt med en gång, och det är kanske inte bra att göra det heller? Då kan man tänka som i exemplet ovan. Man får reda på mer och mer eftersom tiden går. Man utvecklas och börjar veta vad man vill m.m. allteftersom man lever och får nya erfarenheter =)

Denna tanke gjorde mig mycket lugnare med vilket yrka jag skulle välja tex. Kände stor press på att jag måste komma på vad jag ville bli förut, men nu vet jag åtminstonde på vilket spår jag ska hålla mig =) Åtminstonde för nu, för det bästa med mål och drömmar är att man kan ändra sig huuur mycket som helst och hur ofta som helst =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar