25.10.12

"Olyckan"


Föresten, ni kanske vill veta vad det är som hänt, för er som undrar?
Igår hade jag en supermysig kväll med först Carina (efter praktiken gick jag till hennes jobb och övertygade henne om att hon inte skulle vara hemma och städa igårkväll utan att vi skulle ses istället,haha) och sedan även Maria. Har ju varit så pluggis det sista och inte träffat dem så mycket så var guld värt. Vi tog ett glas vin på en pub, ( ja du läste rätt, PUB, jag som är dansdrottning,haha) och bara skrattade och hade kul. Pratade om killar i allmänhet, killar i grupp hur de lätt blir att de beter sig då och hur man påverkas av vilken typ av syskon man är, mellan, lillasyster, stroebror m.m. ( Btw..nu när ordet hen är infört i svenska språket, hur säger man då lillebror, storasyster? ska ma bara säga lillasyskon eller storasyskon då? Eller finns det andra ord för detta också nu?)

Nåja. Efter denna härliga kväll begav jag mig tidig hemmåt eftersom det tar på krafterna att ha opererats.
Och då jag kom hem svimmade jag, tur jag ej gjorde det i stan alltså! Det är inte så konstigt att jag svimmade, har kämpat varje dag för att verka på topp även fast det är så svårt att få i sig tillräckligt med mat på grund av att det gör så ont. Och liksom hålla humöret uppe fastän det man vill göra är att sova och vila. ( Det är en dålig egenskap jag har ibland, att försöka vara på topp fastän jag inte mår bra, det drabbar bara en själv negativt i slutändan men är något jag blivit mycket bättre på att skippa numera om jag jämför med tidigare) Men det går ju inte då man ska ha praktik för blir ju inget med det då och det är obligatoriskt..
Till råga på allt ramlade jag på något sätt så jag slog i sidan där jag opererat och min axel har fått sig en riktig smäll, har blåmärken lite överallt på kroppen och är öm. Jag hade så himla ont så jag kunde inte ens prata igår. Så fick smsa mina praktikkompisar och säga att jag inte kunde vara med idag=(

Men nu mår jag bättre som sagt =) Tur det! =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar