28.9.11

Vulkanbestigning

Visste du att jag bestigit en vulkan på Bali? Batur heter den. En tidig morgon klockan halv tre började vandringen uppför berget som var kämpigare än jag trott. Jag mästrade min höjdrädsla och som belöning kunde jag efteråt bada i en varm källa. Att vandra upp och se soluppgången från toppen av berget var helt magiskt. Ska du till Bali är det mitt bästa tips till dig att även du gör detta =)


En trött men taggad Nina.







Kille som fixade frukost till mig. För övrigt en bästa jag ätit ever!


Frukosten. Kokos, ris och massor av chili och jordnötter. Mums!







Här är min guide och jag.



Det kan vara svårt att tro det men det bodde folk på vulkanen.







Högsta punkten på berget. Tjohoo!



På vägen ner igen träffade jag på en vild apa. Jag var max 1,5 meter ifrån den. Superhäftigt.



Visst verkar det helt amazing!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar