27.9.11

Spaigt värre

Idag har jag haft en helt fabulous dag på alla sätt. Först vart det jobb mellan nio och fyra. Tyvär var det väldigt stilla idag, men då fick jag ännu mer tid till alla kunder och så fick jag tid att lära vår nya praktikant mer om våra skor samt hur man sköter om dem och säljer på att bra sätt.

Vi har tidigare haft en tävling på Ecco där man kunde vinna en supernice väska, plånböcker i skinn och bälten. Idag kom tre av vinnarna och hämtade sina vinster. Är såå himla kul att ge ut gåvorna de vunnit. Alla blir så glada. Sen har jag även varit supersäljare och gått in för mitt jobb 100% idag. Vilket alltid lönar sig.

Då klockan slog halv fem bytte jag jobb mot spa., närmare bestämt Wahwah som verkligen är en oas i vardagen. Åååh så underbart! Tog en massage samt en ansiktsanalys + behandling. Sjukt skönt så det smäller om det. Det var så länge sedan jag kunde slappna av så djupt.
Det kostade en hel del, men jag var bara tvungen att göra något för mig själv nu. Har planerat bästa matlistan på bra men billiga matvaror och gjort storkok så jag klarar mig i matväg till helgen nu. Då sparar man snabbt in pengar.

Många kan säkert tro att jag lever ganska lyxigt. Åker till England ofta, åker till till Sverige med lyxbuss massor och äter middagar, dricker drinkar, klubbar runt och har det allmänt gott, samt nu gör behandlingar och shoppar.
Men då ska jag be att tala om att jag (nästan) alltid minskar på en utgift för att kunna ha en annan till en större utgift. T.ex sparar jag in på mat denna månaden för att kunna göra dagens spasaker och har inte shoppat något på 40 dagar. Då kan man ta de kronor man hade tänkt lägga på detta till något annat.
Ska jag åka mycket till Sverige kan jag minska på taxiresor i Oslo samt att jag bor så billigt som det någonsin går, bara för att nämna lite hur jag tänker om min ekonomi.

Fast måste erkänna att denna månad har varit en liten utsvävning. I Oktober blir det ett mer asketiskt leverne för mig.,haha. Sen är jag tillbaka på "neutral ekonomi" igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar