28.9.11

Kommunikation?


Hade jag haft en gammaldags telefon med en sådan där krullig sladd hade jag kunnat säga att det var en fnurra på tråden nu och mena det bokstavligt talat. Min mobil har blivit helt knäp och mottagningen som redan var dålig från förr är nu i det närmaste obefintlig.
Jag kan aldrig ringa någon och folk säger att de försöker ringa mig och undrar varför jag alltid har telefonen avstängd. Den är allt på, men som sagt, aldrig någon mottagning, så jag vet inte ens från vilka jag har missade samtal, om det inte är så att de orkat vänta till de kommer till min telefonsvarare.

Sms:en då? De kommer väl fram? Svaret är ja, men det varierar i tid när de kommer fram. Oftast dröjer det minst en timma från det att någon skickat det till det plingar till sådär lite käckt hos mig. Ibland kan det ta en hel dag.

Notera att dessa problem bara uppstår då jag är hemma. Har min lägenhet i hemlighet byggts om till en bunker kanske? För jag kan nämligen ringa ifall jag går ut från huset...Och hur kul är det på en skala att behöva ta på sig full utrustning för ett litet samtal eller för att kolla om man fått sms?





Nee, just det, mindre kul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar