6.9.11

Tankar om dag o framtid


Just nu sitter jag i min säng med datorn i knät helt slut efter en dags kul jobb. Har haft såå många härliga kunder idag. Det har bara varit kul hela tiden,yay! Ändå blir man trött efteråt. För i ett säljyrke krävs det att man är på topp utåt sett hela tiden.
Alltid har man vissa tider på dagen man blir lite slö och har man en dålig dag kan man vara lite mindre glad. Men för att få sålt så bra man kan är det bara en sak som gäller - på med charmen och visa sitt checka jag.

Dagar man mår bra är det världens bästa jobb, men de dagar då man är ledsen för något eller så blir varje timma lite slitsam. Eftersom man får jobba så hårt för att verka glad och trevlig. Får man dessutom kunder som är otrevliga tar åtminstone jag väldigt lätt åt mig. Även om jag i situationen kan behålla lugnet bra. Men som sagt, för det allra mesta är jag på bra humör, som idag, och då är det superkul att ha ett sådant socialt jobb.

På frågan om vad jag vill bli när jag blir stor svarar jag alltid "professionell minglare". Önskar att det hade funnits ett sådant yrke. För älskar möten med människor. Och jag gillar verkligen sociala sammanhang.
Vi får väl se vad som händer..


Ha en underbar dag nu!!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar