25.9.11

Vill ha + modefunderingar

Med svikande sällskap som är för bakis för att ta sig upp ur sängen surfade jag efter min dansträning/joggingstur i skogen runt lite och kollade kläder. Är sjuukt shoppingsugen. Men tänker stå emot så länge jag kan. Fast dessa  saker skulle jag vilja ha nuuu =) Speciellt kjolen och ringen.

Chareau Ring



Klänningen var väldigt enkel, men när man kollar in puffen på skuldran och hur den ser ut bak så vill jag lätt ha den. Jag vill alltid att kläder ska se bra ut från alla håll. Många gör bara detaljer fram men man blir ju sedd i 360 grader..








Dessa skor är ganska crazy, men jag hade velat äga dem oavsett. Hade vi haft dem i butiken hade jag shoppat dem på en gång. Även fast jag kanske bara skulle använt dem en gång, eller två. Sådana här speciella skor, eller kläder blir antingen liggande eller så blir de ens älsklingar. Som en limegrön klänning jag köpte förra året. Jag har använt den så mycket att den gick sönder, fast jag mest köpte den på skoj, för att ha en gång.

En annan sak jag tänker angående trender är att jag borde sluta läsa tidningar och kolla saker om mode på nätet. För jag blir trött på trenderna och det jag väljer att göra till min egen stil, innan det ens kommer ut i butiken. Helloo liksom;) Har massor av excempel på att jag velat ha en viss typ av plagg och sedan två säsonger efter finns det att få tag i i affärerna, fast då har jag liksom velat ha det så länge att det blir ett antiklimax och jag bara suckar och går därifrån. Medan om det hade funnits att få tag i direkt hade jag använt det mycket och sedan aldrig kunnat sluta ha plagget på mig för att jag har så många roliga minnen till dem.
De gångerna detta händer vet jag att en stil verkligen är min stil och inte bara en trend man hoppar på.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar