8.9.11

Den näst vanligaste frågan


Kom att tänka på en random kul sak.. När jag är ute och partajar och får den vanligaste, tråkigaste, frågan i världen: Var jobbar du?
Svarar jag såklart: Din Sko. Vilket i sorlet och musiken blir till ordet "disco". Alla tror alltså att jag skämtar om att jag jobbar på en nattklubb i stan men inte vill säga vilken, typ.
Är samma visa varje gång. De ser jätteimpade ut, som om det är såå mycket bättre att jobba på nattklubb än i en skobutik. (Fast det där med nattklubbar är väldigt intressant, för där ligger en hel del makt ändå, folk vill synas på de rätta ställena och glida förbi i köer m.m. Då blir det automatiskt kreddigare att jobba där än andra serviceyrken.)

När vi ändå är inne på "den vanligaste frågan ever" efter "vad heter du" kan jag lika bra säga vad jag tycke rom den. 
Sålänge personen inte tar upp det själv och det visar  sig att den verkligen älskar sitt jobb är det den tråkigaste saken man kan prata om. De flesta av oss tycker våra jobb är helt okej, men man har andra saker i livet som är viktigare. Det känns som om man bara frågar om sånt om man inte har något annat att snacka med varandra om. Jag menar, oftast finns det såå mycket intressakntare saker att ta reda på om en person. Personligen tar jag aldrig upp saker om varken jobb eller ålder. ( För vad spelar ålder någonsin för roll, man ska umge sig med dem som man trivs med.)

Ja, det var det om det så att säga. Ha en underbar dag nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar