21.5.13

Leave this worlde behind - Lune

Med Sabastian Ingrosso som ett av artisten Lune`s största fan är det självklart att det var hon som skulle stå för en remake på Swedish House Maffia`s låt Leave the World behind. Något som passar perfekt till hennes karaktäristiska röst. Med en gång jag hörde låten visste jag exakt vem som sjöng.
Denna låt gjordes innan de ens bildade supergruppen, så man kan säga att det var denna låt som är starten på SHM`s enorma framgång som band. Den är en av de bästa låtarna jag vet. Både vad gäller musiken, men även texten. Jag tänker att "leave the world behind" inte alls behöver stå för att man åker iväg till platser som är annorlunda än man brukar vistas i som man skulle kunna tolka det, utan att man lägger bakom sig det som är svårt i livet och börjar njuta av allt underbart, man blickar framåt till det positiva =)

Det jag gillar mindre däremot är att videon är gjord i reklamsyfte så även om de fångat massor av bra stunder finns alltid den där volvon i bakgrunden. Ur reklamsynpunkt är det genialiskt, att göra en musikvideo och sedan ha delar av den som reklam. Det gör att man fkatiskt ändå vill kolla på reklamen. Men som just musikvideo blir det jobbigt att kolla på. Men då kan jag faktiskt välja att enbart lyssna på låten =)
Kolla själv och se vad du tycker =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar